in Marketingové komunikace

Jak udělat přijímačky na Marketingové komunikace

Otázka je jednoduchá: jak udělat přijímačky na marketingové komunikace a dostat se tam? Studuje tam někdo a odpověděl by mi na pár otázek? Jaké to tam je? Řeči stranou, v tomhle článku se to dozvíte.

prijimacky-marketingove-komunikace-clanek

Jak jsem hledal Marketingové komunikace já, v roce 2013

Když jsem kdysi hledal odpovědi já, nenašel jsem nic. Ačkoliv by člověk u oboru s názvem marketing čekal… marketing (nebo aspoň trochu). Od té doby se to zlepšilo a většinu důležitých věcí se můžete dočíst na www.ustav44.cz. Zkušenosti konkrétních lidí bylo ale pro maturanty pořád těžké najít (jako všude).

Dotazy se v roce 2013 množily, ale diskuze na internetu byly z roku 2001. Šly najít jen otázky typu: jak je to s obecným testem, jak je to s kreativním testem, co přijímačky obecně, jak se žije na škole, jak se žije ve Zlíně, co učitelé a kde se dají najít ukázky testů.

Přišlo mi škoda, že na tyhle otázky různě po internetech nikdo nereaguje – a rozhodl jsem se to napravit a všem středoškolákům pomoct a to info jsem jim sepsal.

Přijímačky na Marketingové komunikace

V téhle části najdete většinu know-how na přijímačky.

Nejdůležitější je samozřejmě udělat test. Ten se skládá z obecného přehledu a kreativního testu.

U všeobecné části jsou tři odpovědi a) b) a c), jedna je správně a nestrhává se za špatnou odpověď.

U kreativní části se řiďte zadáním a napište tam všechno, co chcete a co je potřeba.

Za test můžete získat celkem 100 bodů, každá část je za 50 bodů. Minimum pro splnění je 70 bodů. Pozor, i když test splníte, může ho stejně tak splnit spousta lepších lidí a vám dojde dopis s větou “ačkoliv jste test splnili (= víc jak 70 bodů), spousta uchazečů ho splnila lépe, než vy a vyšoupli vás z pořadí”.

Traduje se, že pro přijetí (bere se většinou 55 lidí) je potřeba mít kolem 77 bodů ze 100. Záleží to ale na náročnosti testu, rok od roku se bodová hranice mění.

Upozornění:

Všechno si hlídejte v aktuálních zadáních a instrukcích. Je možné, že moje informace nebudou aktuální.

Přijímačky: rok 2013/2014 (můj rok)

V tomhle roce byl test podle všeho lehčí. Bylo potřeba kolem 78 bodů (hlásilo se přibližně 450 lidí). Na 6.–8. místo mi stačilo 88 bodů.

Byly v něm příklady, které mi dost sedly – namátkou:

  • Přiřazení sloganů firmám (Vitana/Maggi, Sprite…),
  • psaní sloganů firem; napsat slogany Kofoly, Coca-Coly,
  • vědět, kdo vynalezl kontaktní čočky,
  • napsat jméno prezidenta Rakouska,
  • psát slova na téma podle abecedy, takže u Vánoc to bude: advent, barborka, cukroví, dárečky…,
  • trocha prostorové orientace (půdorysy kostky, základní věc i ze SCIO NSZ),
  • tvorba vět, kdy slova začínala na kombinaci písmen (např. ZRLMN – Zrzka rychle lízala malinové nanuky – haha – no a slova se nesměla opakovat),
  • vyřešit magický čtverec,
  • brainwriting na určité téma, píšete vše, co vás napadne,
  • vymyslet nějakou mini-kampaň / reklamu na určité téma (jak byste na to šli).

Nebylo to vůbec nic složitého a fakt jsem si to užil. Kreativní i obecná část pro vás bude easy, pokud čtete noviny, máte přehled a občas kouknete na zprávy. Kreativní část jde navíc slovně okomentovat (můžete použít všechno místo na papíře), úlohy se kontrolují ručně.

Přijímačky: rok 2014/2015

V tomhle roce byly přijímačky o poznání těžší. Stačilo proto nějakých 75 bodů, i když se hlásilo kolem 550 lidí. Nejspíš se rozkřiklo řešení a typ všeobecné části, proto se trochu změnila – objevila se historie, filosofie, umění, skladatelé, malíři.

Tím pádem to nebyla taková zábava, škoda. O moc víc nevím, ale bylo potřeba se víc připravit (dávat pozor v ZSV, číst knížky).

Kreativní část v roce 14/15 ale zůstala taková, jakou ji máme rádi.

Přijímačky: rok 2015/2016

Slyšel jsem, že půlka otázek z první části byla stejná, jako rok nebo dva předtím (ale nechte si to pro sebe). Dostala se taky spousta lidí a kamarádů, co se hlásili víckrát po sobě a konečně jim to vyšlo. Moc jim to přeju.

Přijímačky: rok 2016/2017

Rok se s rokem sešel a ačkoliv už nejsem na škole (ale mám tu nachystané hromady článků a pokračování), mám tu ještě teplé info z aktuálních přijímaček!

Kreativní část je stále stejná velká láska:

  • Slova podle abecedy na téma Zahrada (angrešt, bodláky, cestička…),
  • 50 slov na téma Sport,
  • deset vět se slovy, co začínají na písmena M, O, Z, E a K,
  • a dál určitě víte.

U všeobecné části se prý vyskytlo toto:

  • Kdo byl Pavel Vrba,
  • kolik imigrantů přišlo do ČR za poslední rok,
  • kdo namaloval Rumcajse,
  • co napsal Umberto Eco,
  • kolik symfonií napsal Dvořák,
  • kdy byl postaven Baťův kanál,
  • vytvořit magický čtverec (kdo dává pozor, tak je to stejné jako 2013/2014),
  • kdy žil Karel IV. – a tak dál.

Tak vidíte, nic složitého, že? Za info děkuju jedné krásné informátorce ❤

Přijímačky: rok 2017/2018 najdete v novém článku:

Jak udělat přijímačky na Marketingové komunikace ve Zlíně: školní rok 2017/2018

Časová náročnost, práce při škole, rozvrh…

Čas na domácí přípravu pro učení je individuální. Většina lidí se ale nepřipravuje vůbec (což se některým vymstilo a nechali se vyhodit na jednoduchých úkolech), ale zároveň zvládá i práci při škole (focení, natáčení, online, copywriting…).

Je to tím pádem pohodovější styl a záleží na vás, jak to zužitkujete. Postupem času ale přijdete na to, že mít volno není výhoda a je lepší ho pracovně zužitkovat (s tím se ve Zlíně přímo počítá), protože jinak vás všichni ve všem předběhnou.

Rozpočet pro studentský život ve Zlíně

Je to jednoduché: počítejte 100 Kč/den na jídlo (nebo méně) a 2300 až 4000 Kč na bydlení – od trojlůžka na kolejích po samostatný pokoj na privátě.

Vydělávat můžete jako obsluha v hospodách a barech (U Máců, Loft…) nebo třeba jako prodavači v nákupních centrech (Centro, OC Zlaté Jablko). A samozřejmě v oboru – což nemusí jít hned, ale je to ta nejlepší cesta, jak se dostat k zajímavým lidem.

Doporučuji účast v soutěži Talent Marketingových komunikací, co probíhá každý semestr. Zadání od reálných firem, nabídka práce od několika firem zároveň. Je to naprosto nejdůležitější věc pro vaši budoucí kariéru, kterou ve Zlíně můžete zažít. Kdo se na to vykašle, tak je podle mě trouba.

Kombinovaná forma studia

Jde u nás studovat samozřejmě i dálkově, ale protože jsem v prezenční formě, o dálkařích a jejich studiu moc nevím. Najděte si na Facebooku FMK Marketingové komunikace (případně přímo skupiny pro jednotlivé roky) a zkuste to vyřešit přímo tam.

Jak je to se slovenštinou?

Všechny bakalářské práce, přijímačky i seminárky jdou dělat (podle posledních informací) i ve slovenštině. Když si nebudete vědět rady, aktuální info najdete vždycky tady: https://fmk.utb.cz/

Kdy dostanu výsledky?

V roce 2017/2018 se lidem objevily do 6 dnů v informačním systému. Papírová verze vám dojde později, ale zelené políčko je zelené políčko, oslavte to hned 😛

Kurzy kreativní části přijímaček na Marketingové komunikace

Od roku 2018 (přijímačky květen 2019 a dál) pořádám kurzy na přijímačky. Více informací najdete v tomhle odkazu. Kdo chce pro přípravu udělat maximum, dejte si se mnou sraz u mých materiálů a flipchartu.

Rozvrh U44 na ukázku:

Tady je pro ukázku můj rozvrh ze druháku (prvák byl docela podobný) plus pár předmětů navíc. Třeťák je potom volnější skrz stáž a psaní bakalářské práce.

marketingove-komunikace-zlin-rozvrh