in Marketingové komunikace

Marketingové komunikace & literatura na přijímačky: Ukaž, co děláš

Chcete si o přijímačkách na Marketingové komunikace jen číst, nebo se tam i dostat?

A chcete doporučení na literaturu? Máte ho před sebou.

Zkrátka: koupil jsem všechny knížky o kreativitě, co měli v knihkupectví a postupně na ně píšu recenze. Tím pádem budete vědět, co přečíst a zvýšíte šanci, že ty přijímačky do Zlína na MK (i jinam) prostě uděláte.

Bude se to hodit na a) kreativní test, b) třeba do života, když nevíte coby.

ukaz-co-delas-recenze

Ukaž, co děláš – A. Kleon

Knížka od autora Kraď jako umělec – kde se mimo jiné přišlo na to, že vaše kreativita a originalita znamená jen to, že vaše publikum nezná váš zdroj inspirace.

Tell me more about your #dreamlife

Autor se v knížce skvěle trefuje do lidí, kteří se pořád něčím chlubí. Kleon přitom ukazuje, jak z týhle prekérky ven a jak dělat věci tak, aby vám k něčemu byly.

To je hlavní poselství knížky: děláte to, co vás baví a to přitáhne pozornost lidí, se kterýma se začnete potkávat. Dáte dohromady dobrý věci a byznys je na světě.

Jeden příklad za všechny

Představte si třeba Instagram: stejný pózy v zrcadle, stejný barvy fotek, stejný destinace, stejný lívance s jahodama, ty stejný Nike, to stejný H&Mko, stejný selfíčka #live your dreams, #happylife.

Je to cool a k něčemu? Není.

Pár takových hashtag lidí jsem potkal. Ve skutečnosti se chovali úplně opačně, než jak o sobě psali… a přesně o tom tahle knížka je.

Vemte si tenhle článek. Mohl jsem dát na Instagram #čtu #pohodička #kreativita #chill #inspirace #odpoledne a fotku knížky na mých krásných nohách. Místo toho jsem napsal něco pro vás, abyste z toho taky něco měli. Na mým webu, pod správným odkazem. A o tom to celý je.

Když něco víte, sdílejte, pomáhejte. Nekřečkujte, poraďte. Buďte užiteční a nechlubte se tím, co máte zrovna k snídani.

Najděte si něco a v tom buďte dobří. Nestěžujte si. Propojujte lidi – nikdy nevíte, co z toho vznikne (pracovně, samozřejmě).

ukaz-co-delas-recenze-2

Sdílejte procesy, backstage, ukazujte i nedokonalý věci – vypracujete se postupně. Hodně jsem se setkával s přístupem, že něco ještě není dost dobrý a tak to nezveřejním. Ten člověk nic nezveřejnil 3 roky, co byl na škole. Jak mám pak vědět, že něco umí tyvole? Jak ho pak můžu doporučit a propojit s ostatníma?

Palačinkama se pochlubte, až je budete prodávat, dáte k nim pět receptů na net a vyzkoušíte všechny ve vašem městě a napíšete na ně recenze, ju? Třeba jako Cuketka nebo Žufánek.

Chlub se, ale prací

Při prvním otevření na mě vyskočilo třeba Čím se chlubit? A celá stránka přeškrtaných věcí: co se chystám sníst, kde zrovna jsem, selfie, citát z internetu, knížka v klíně… zůstalo jen: chlub se prací.

ukaz-co-delas-recenze-3

A to se mi líbilo hodně. Jelikož úspěšní lidi nemyslí jen na sebe a fakt to takhle dělají.

Self–promo, kde se jen chlubíte, vám možná přinese like (nebo dvacet) a ty lajky trochu zahřejí u srdíčka, ale bude to v delším čase k ničemu. Po delším čase zjistíte, že ten čas, kdy jste vypisovali 30 hashtagů (protože Insta víc neumí, víme), jste mohli strávit třeba učením, nebo povídáním.

Kouzelný, že?

ukaz-co-delas-recenze-4

Knížka se skvěle čte, jelikož je dobře rozsekaná a proložená spoustou ilustrací. A navíc má nejkrásnější obal ze všech, takže o ní píšu review jako první.

Seznam článků:

V přípravě recenze na knížky:

  • 112 věcí, které byste měli stihnout před smrtí (kolektiv autorů)
  • Nápady na ubrousku (Roam)
  • Žijte a myslete kreativně (Baloušek)
  • Kraď jako umělec (Kleon)
  • Kreativita v reklamě (Horňák a kol.)
  • Hegarty o kreativitě – Pravidla neexistují (Hegarty)
  • Jak být zajímavý (Hagyová)

Ukaž, co děláš (Show your work) – Austin Kleon – 2014 – cca 270 Kč
http://neoluxor.cz/odborne-knihy/ukaz-co-delas–219706/