Chcete si o přijímačkách na Marketingové komunikace jen číst, nebo se tam i dostat?
A chcete doporučení na literaturu? Máte ho před sebou.
Zkrátka: koupil jsem všechny knížky o kreativitě, co měli v knihkupectví a postupně na ně píšu recenze. Tím pádem budete vědět, co přečíst a zvýšíte šanci, že ty přijímačky do Zlína na MK (i jinam) prostě uděláte.
Bude se to hodit na a) kreativní test, b) třeba do života, když nevíte coby.
Ukaž, co děláš – A. Kleon
Knížka od autora Kraď jako umělec – kde se mimo jiné přišlo na to, že vaše kreativita a originalita znamená jen to, že vaše publikum nezná váš zdroj inspirace.
Tell me more about your #dreamlife
Autor se v knížce skvěle trefuje do lidí, kteří se pořád něčím chlubí. Kleon přitom ukazuje, jak z týhle prekérky ven a jak dělat věci tak, aby vám k něčemu byly.
To je hlavní poselství knížky: děláte to, co vás baví a to přitáhne pozornost lidí, se kterýma se začnete potkávat. Dáte dohromady dobrý věci a byznys je na světě.
Jeden příklad za všechny
Představte si třeba Instagram: stejný pózy v zrcadle, stejný barvy fotek, stejný destinace, stejný lívance s jahodama, ty stejný Nike, to stejný H&Mko, stejný selfíčka #live your dreams, #happylife.
Je to cool a k něčemu? Není.
Pár takových hashtag lidí jsem potkal. Ve skutečnosti se chovali úplně opačně, než jak o sobě psali… a přesně o tom tahle knížka je.
Vemte si tenhle článek. Mohl jsem dát na Instagram #čtu #pohodička #kreativita #chill #inspirace #odpoledne a fotku knížky na mých krásných nohách. Místo toho jsem napsal něco pro vás, abyste z toho taky něco měli. Na mým webu, pod správným odkazem. A o tom to celý je.
Když něco víte, sdílejte, pomáhejte. Nekřečkujte, poraďte. Buďte užiteční a nechlubte se tím, co máte zrovna k snídani.
Najděte si něco a v tom buďte dobří. Nestěžujte si. Propojujte lidi – nikdy nevíte, co z toho vznikne (pracovně, samozřejmě).
Sdílejte procesy, backstage, ukazujte i nedokonalý věci – vypracujete se postupně. Hodně jsem se setkával s přístupem, že něco ještě není dost dobrý a tak to nezveřejním. Ten člověk nic nezveřejnil 3 roky, co byl na škole. Jak mám pak vědět, že něco umí tyvole? Jak ho pak můžu doporučit a propojit s ostatníma?
Palačinkama se pochlubte, až je budete prodávat, dáte k nim pět receptů na net a vyzkoušíte všechny ve vašem městě a napíšete na ně recenze, ju? Třeba jako Cuketka nebo Žufánek.
Chlub se, ale prací
Při prvním otevření na mě vyskočilo třeba Čím se chlubit? A celá stránka přeškrtaných věcí: co se chystám sníst, kde zrovna jsem, selfie, citát z internetu, knížka v klíně… zůstalo jen: chlub se prací.
A to se mi líbilo hodně. Jelikož úspěšní lidi nemyslí jen na sebe a fakt to takhle dělají.
Self–promo, kde se jen chlubíte, vám možná přinese like (nebo dvacet) a ty lajky trochu zahřejí u srdíčka, ale bude to v delším čase k ničemu. Po delším čase zjistíte, že ten čas, kdy jste vypisovali 30 hashtagů (protože Insta víc neumí, víme), jste mohli strávit třeba učením, nebo povídáním.
Kouzelný, že?
Knížka se skvěle čte, jelikož je dobře rozsekaná a proložená spoustou ilustrací. A navíc má nejkrásnější obal ze všech, takže o ní píšu review jako první.
Seznam článků:
- Ukaž, co děláš (právě čtete)
- Jak udělat přijímačky na Marketingové komunikace do Zlína
V přípravě recenze na knížky:
- 112 věcí, které byste měli stihnout před smrtí (kolektiv autorů)
- Nápady na ubrousku (Roam)
- Žijte a myslete kreativně (Baloušek)
- Kraď jako umělec (Kleon)
- Kreativita v reklamě (Horňák a kol.)
- Hegarty o kreativitě – Pravidla neexistují (Hegarty)
- Jak být zajímavý (Hagyová)
Ukaž, co děláš (Show your work) – Austin Kleon – 2014 – cca 270 Kč
http://neoluxor.cz/odborne-knihy/ukaz-co-delas–219706/